|

21-01-2015

A global brand

The international scope of the markets and the search for consolidation on a world-scale has motivated us to develop the basics of our brand. For 2015 we want to embark on a new stage in the studio. For our 15th anniversary we want to readjust the studio’s concept and philosophy. We want to show our international character, try to follow the outlook behind the studio’s name and fully adapt to the new global communication trends. Consequently, we have decided to change the name of the studio to Alegre Design, much simpler than before, neater, symmetrical and true to the company’s nature. We have also adapted our website to a Responsive Web Design model so that it is easily navigable  from any device: from smartphones, tablets and computers. In addition, we are currently carrying out new projects that will be launched throughout the year and that are related to self-publishing, teaching or prizes.

——————————————————————-

El crecimiento internacional en nuevos mercados y la búsqueda de la consolidación del estudio a nivel global, nos ha motivado a realizar una evolución de nuestra marca. Con 2015 hemos querido comenzar una nueva etapa en el estudio. Cumplimos 15 años y ha llegado el momento de reajustar la propia visión del estudio y de su filosofía. Mostrar nuestro carácter internacional, buscar la lógica en el propio nombre del estudio y adaptarnos completamente a las nuevas tendencias comunicativas globales. A partir de estas cuestiones, hemos decidido cambiar el nombre del estudio por Alegre Design, mucho más sencillo que anteriormente, simple, simétrico y fiel a nuestra propia naturaleza. También adaptar nuestra web a un modelo de «Responsive Web Design” que sea fácilmente navegable desde cualquier dispositivo, tanto desde un móvil, una tableta o un ordenador. Además, contamos con nuevos proyectos en marcha que os iremos adelantando a lo largo del año y que tienen que ver con la autoedición de productos, la docencia o los premios.